unicornlover

Symptom på hjärntumör.. jag börjar gå överstyr känner jag x)

Publicerad 2010-02-17 22:26:21 i Allmänt,

Fysiska: nydebuterad huvudvärk som tilltar och är värre på morgonen eller som tilltar vid hostning eller annan ansträngning. Illamående, dålig balans, synförändring, tal – och hörselproblem, förlamningssymptom, känselbortfall, mild muskelsvaghet i ena kroppshalvan och trötthet
Epilepsianfall hos tidigare icke – epileptiker är också vanligt och till de hör dessa symptom till: pirrningar, domningar eller kraftiga kramper i någon muskelgrupp eller i hela kroppen.
Huvudvärk och illamående är det vanligaste symptomet men det är också väldigt vardagligt och beror mest på något annat än en hjärntumör.
Men om en huvudvärk konstant och pågår i flera veckor ska man uppsöka en läkare, man ska också göra det om huvudvärken uppstår när man har huvudet i ett speciellt läge.
Psykiska: minnesstörningar, förvirring, personlighetsförändring och sjunkande medvetande 
Hjärnan är ett sorts centrum för människans känslor så psykiska symptom är inte ovanligt. Man kan känna att det är svårt att ta initiativ och känna engagemang för något.
Sociala: det finns inga ”solklara” sociala symptom som uppkommer vid en hjärntumör utan det är oftast de fysiska och pysiska som bidrar till det sociala. Ofta är det också de anhöriga som märker de sociala förändringar innan personen själv gör det. En personlighetsförändring bidrar till det sociala livet.

Haha det som är fet text är sånt jag känner igen mig i, eller som jag har ska jag väl säga. Nu ska jag bannemig gå och lägga mig. Godnatt sweeties.

Huvudverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela